söndag 10 februari 2013

En vecka närmare igen...

Förväntansfull på allt. Drömmer och flummar dygnet runt.
En månad kvar på jobbet...och sen då? Allt är i stort sett klart för bebis, vilket är bra tror jag. Som det känns nu i muminmammakostymen kommer det inte att vara så lätt att springa hit och dit mer om en månad. Hoppeligen har våra damer ute i ladugården fått sina små vid den tiden så vi kan fokusera på vår egna.

Massor som skall hända nu. Spännande och lite lätt skrämmande på samma gång.
Vissa dagar kan jag känna mig lätt stressad och grubbla över hur allt skall gå. Jobbet och alla kunder jag behöver få in före jag går på mammaledigt, en mage som växer och växer, lammning och allt som behöver göras inför allt det.
Tur har man 9månader på sig. All planering, allt fix och bara den biten att vänja sig vid sin nya kropp är ju otrolig. Tänker ofta på de kvinnor som åker in till sjukhuset en dag med magont och någon timme senare föder. Hur går det egentligen till? Är det total förnekelse eller en fruktansvärt dålig kroppskännedom? Hur som...helt ofattbart! Jag är ivarjefall glad att jag haft tid på mig för först nu efter 7månader känns det som allt börjar landa.

Bring it on, skulle inte byta ut någonting! 


Söndag igen...helgen har gått otroligt fort. 
Allt från planering av födsel, egen träning i form av BodyVive (som by the way är super kul med en kropp som min), baby-shower med de underbaraste brudar och så en hel söndag med min käraste. Lammgrytan puttrar på spisen..mmm...

Helt perfekt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar