onsdag 5 juni 2013

Tuta och kör!

När man känner att allt är möjligt skall man inte tveka. Bara tuta och köra! Jag har inget att förlora och just idag känner jag att allt kan hända! Here we go!

Idag är en sådan dag, en underbar ADHD-dag. Jag kunde göra vad som helst. Idéerna sprutar och jag känner att jag lever.

Börjar dagen med mitt sedvanliga morgonmål. Inget konstigt alls. Saga jollrar på, denhär gången på min axel, och jag dricker mitt kaffe i lugn och ro. Drömmer och njuter...lite för länge som vanligt. Kläderna på, amma, byta blöja, Bork till hagen och så iväg med Saga till rådgivningen.
Vår dotter växer så det knakar. Ännu en gång måst jag säga att det är bättre än bra att få barn i Finland. Vår "tant" på rådgivningen ser till att inte bara Saga får det hon behöver utan att även jag mår som jag skall. Vi bokar in nästa besök färdigt och allt är packat och klart.
Kysser Johan hejdå "ses på jobbet" och tio minuter senare stod jag och visade upp Saga på gymmet. Byter om, ammar och går upp till en tom gruppträningssal. Musiken spelar. Jag gör ett härligt träningspass tillsammans med min lilla dotter som lugnt sitter och tittar i sin stol. En sådan känsla.
Lunch med Johan och så hemåt. I bilen märker jag hur allt känns rätt idag. Alla känslor, alla tankar, allt. Känner mig sådär löjligt kär; överdrivet positiv, du vet, som en sådan person man ibland bara skulle vilja dänga i väggen.

Timmarna går och jag får så mycket gjort fastän det känns som om jag mest bara sitter och dricker kaffe.

Älskar mitt liv, älskar allt i mitt liv och just idag känns det som om jag lever det fullt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar