tisdag 10 september 2013

Att tappa fokus...

Att tappa fokus kan hända vem som helst. Motivationen kanske inte är på topp och målet lutar mer åt önsketänk än ren vilja. Vad är det jag egentligen vill? För mig handlar allt om tydliga mål och ett relativt enkelt upplägg så det inte finns rum för tolkningar till höger och vänster.
Lätt som en plätt skulle jag villa påstå...japp, då jag skall bli starkare inför en tävling eller uppnå något specifikt mål inom träningen. Men annars då...? Är det inte samma princip i allt vi gör? Viljan behöver finnas och vara starkare än något annat.

Efter bröllopet tömdes huset sakta men säkert på släkt och vänner och vi gick tillbaka till "vardagen". Allt rullade på som vanligt och jag kände hur tankar om jobb, dagis och framtiden började trycka på. 

Hur skall det gå? 
Hur skall jag kunna lämna Saga ifrån mig så tidigt? 
Tänk om vi missar något? 
Tänk om...

Tankarna blev allt mörkare och tog mer plats. Jag var tillbaka i mitt ältande. Jag har allt och mycket mer än jag någonsin vågat drömma om och här satt jag och ältade om något jag inte kunde påverka. Något som kanske skulle hända och något som kanske kunde gå fel. 
Med tårarna sprutande försöker jag berätta för Johan hur mina rädslor igen tagit över mitt fokus. Han lyssnar och än en gång förstår jag varför jag förälskade mig i denna man. Perspektiv.   

Fokus på målet brukar jag säga. Målet är något viktigt, något jag vill uppnå. Just nu behöver jag vända fokus och se mitt mål i ett större perspektiv. Mitt mål är så mycket mer än träning och kosten. Dessa två vill jag kalla rutiner. Rutiner som spelat en stor roll i mitt liv och är där för att ge energi och styrka för allt det andra. Allt det andra som hör livet till...resultatet.
Så är det! Fokus på rätt sak. Vad är viktigt för mig och med vilken strategi kan jag få det bästa resultatet just nu och i framtiden.


Min underbara familj
Att älska och bli älskad!
Att se mig för den jag är!
Leva nu och bara drömma gott om morgondagen!
Sluta älta för fan!!
Mitt val!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar