onsdag 11 september 2013

Enkelt och vackert.

En sådan morgon.
Ser hur svan paret sakta glider fram ur dimman ute på sjön...så stilla, så lugnt.
När vi ätit klart åker Johan på jobb. Jag häller upp mer kaffe och lägger på musik i köket. Från sovrummet hörs de sötaste snarkningar och Hans Zimmers toner fyller huset på det mest behagliga sätt.


Idag känner jag det gamla lugnet.
Som om en tyngt lättat var det dags att släppa och gå vidare. Min kropp är trött, musklerna svider men tankarna är på rätt. Allt kommer att lösa sig.
När skall jag lära mig att saker och ting inte behöver ältas sönder, funderar jag för mig själv men släpper tanken lika snabbt och myser ner mig i min kaffekopp. Viljan finns och valet är mitt.

Tror att den skönaste känsla jag vet är då något blir klart. Då grund planen är satt och jag kan andas ut. Det är i den stund jag låter mina drömmar ta fart. Fantasin får flöda fritt och på samma gång sprider sig lugnet i hela min kropp. Ordning i kaoset kan man säga. Det är något av det bästa jag vet.



(www.byjane.nu)





En symbol för oss By Jane. Enkelt och vackert, precis som det skall vara. Bit för bit faller på plats och ett underbart mönster börjar ta form. Idag är en bra dag tänker jag för mig själv, stiger upp och ser ut genom köksfönstret. Helt fantastiskt. Solen spricker fram och väcker Fredriksholm.

Idag är en bra dag. Idag kan allt hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar