tisdag 9 april 2013

Ugelibugeli...

Ibland räcker det inte att räkna till 10. Ibland måst jag kanske ta det två gånger, sjunga en glad låt och hitta mitt happy-place för att inte säga något dumt åt personer som uttalar sig aningen för snabbt om saker de inte borde prata om.
Allt det jag skriver i min blogg är mina tankar och mina åsikter. Mina erfarenheter. Min åsikt och det jag tycker är rakt upp och ner mina sanningar. Fakta och sanningar är två helt olika saker...något alla borde komma ihåg!

Alla har vi rätt att tycka och tänka. Ibland kan det bara gå riktigt fel då man tycker och tänker...otur som Johan kallar det. Att sedan till på köpet hålla sig till sak kan vara riktigt jobbigt. Iallafall om du är som jag och allt som oftast går in med känslor och egna tankar i en debatt.

VÄNTA BARA! Där kom det igen... Hade lagt det åt sidan och nästan glömt hela den meningen då den uppenbarade sig som ett ruttet moln av bitterhet.
Nu då jag snart gått igenom en hel graviditet UTAN att lägga på mig en massa extra craving-kilon eller bara legat på sofflocket så kom nästa steg. Förlossning, amning och tiden efter detta.
"Vänta bara. Man kan inte gå på flera dagar, det gör ont att kissa och tror du att ungen kommer att sova så har du nog fel. Sex? Hah, vem har nu det under sin graviditet? "

Nyt meni hermot ja sen kyllä huomaa...idag skrattar jag åt detta. Dricker mitt kaffe med ett litet leende. Jag ser varken upp eller ner till människor som behöver slänga ur sig sådant för att själva markera att de haft det jobbigt. Eget val? Tyvärr så tror jag lite det. För där igen; vi har alla ett val. Är du inte nöjd med det liv du lever måst du göra något åt det. Just det! Du själv, ta ditt ansvar! Kommer inte att bli bättre fast du försöker skrämma upp eller spy galla över andra...och ingen sex???


"Argumentera aldrig med idioter. 
De kommer bara att dra ner dig till sin nivå och slå dig med erfarenhet"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar