söndag 7 april 2013

..valet är mitt!

16 dagar kvar och idag är jag laddad som aldrig förr.

Med bestämda steg går jag ut till ladugården för att ge lammen lite extra mat. Ger kommando åt hunden som snällt väntar i halmen medan jag utfodrar dom små liven.

När jag kommer in kokar jag kaffe och sätter mig vid köksbordet. Sitter tyst och bara stirrar ut. Jag har ett val och nu räcker det. Jag själv som väljer och jag själv som styr över mina tankar. Samma mantra om och om igen. Konstigt hur jag efter två dagar av snuva, feber och allmän nedstämdhet oftast vaknar med extra motivation. Jag kan inte vara sur och butter länge...för till vilken nytta skulle jag vara det? Tror också det har att göra med att jag aldrig fattat hur folk kan gå i dagar, veckor..jaa-a, till och med år och känna sig nedstämd, arg eller sur. Vad får man ut av det?

What a fucking waste!!

Att slänga bort sitt liv på att vara sur är ju bara onödigt. Går det dagar eller veckor och du inte kan ruska av dig den dåliga känsla måste du ifrågasätta den. Påminna dig själv om att du har ett val och att du inte behöver känna dig så. Valet kanske inte alltid är lätt och att ta tag i saken kan vara det jobbigaste du gjort i ditt liv, men vad väger mest?

Mina motivationssvackor handlar till 99% alltid om samma sak. Jag känner mig inte stark, vacker eller tillräcklig. Drar mig undan vilket i sin tur gör att jag börjar läsa in saker och ting hos de människor jag har runt mig. En ond cirkel som bara snurrar hårdare och hårdare tills någon gör sig illa. Att börja klanka ner på sig själv, ifrågasätta sina styrkor och till och med inbilla sig att andra också tycker och tänker så är ett hemskt beteende. Ett destruktivt beteende jag fortfarande kämpar med.

Jag tror att vi alla har någon form av upp och ner period. För vissa är dessa perioder i sekunder, minuter eller timmar medan de för andra kanske kan drar ut till veckor eller år. Det som bestämmer tidsperioden är hur medveten du är om ditt beteende och hur villig du är att göra något åt det. För jag är bombsäker på att alla kan ändra det! Kanske man aldrig blir av med detta beteende till 100% men jag vill tro att man kan jobba ner det och ändra inställning till problemet.

Jag har kommit fram till att det inte leder någonstans. Och något som inte ger mig eller mina nära och kära något kan jag lika bra lämna bort. Onödigt och tar bara energi...massor energi till på köpet. Bara denna tanke gör att jag snabbare kommer ur cirkeln och kan lägga fokus på rätt sak. Allt det som är viktigt just idag!

Jag väljer att se det som är viktigt och det jag känner ger mig styrka. Jag duger mer än väl som jag är och jag vet innerst inne att jag kommer att klara min mamma-roll galant. Träningen kommer jag aldrig att släppa och min motivation att komma igång med MMA igen är starkare än någonsin. Ser mitt mål och njuter i resultatet redan idag.


 Follow your dreams. 
Or you´ll spend the rest of your life working for someone who did!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar