onsdag 17 april 2013

Utan stress eller oro...


Vissa dagar känner man bara det. Inga ord behövs, ett lugn som bara finns där. 
Idag är precis en sådan dag...perfekt!

Medan jag dricker mitt morgonkaffe ser jag hur solen sakta men säkert stiger och värmer den blöta marken. Vinden smeker träden utanför köksfönstret och allt är tyst.

Skrollar igenom min Facebook och läser gamla statusuppdateringar. Lustigt hur livet ändras...och på så kort tid. Myser en stund i den tanken och läser vidare. Trodde jag hade allt man behövde just då. Fyllde mitt liv med träning och jobb. Täppte till luckorna jag kände fanns med andras glädje, drömmar och mål. Kunde inte ens drömma om att jag någonsin skulle kunna känna såhär. Att jag skulle kunna dela mitt liv, mina drömmar med någon så som jag idag gör med Johan. Helt otroligt och bäst av allt är att det bara blir bättre.
Landar i mig själv och mina tankar. Så mycket som redan hänt, allt det vi kämpat oss igenom har bara gjort oss starkare tillsammans. Låter dagen komma som den vill, utan stress eller oro, njuter.

Vissa dagar känner man bara det och idag är en sådan dag. Reflekterar över mitt liv och kan inte annat än konstatera att jag har allt...och lite till. Väljer att stanna vid den tanken. Låter hela jag badda i den känslan. Inga ord behövs...våga se förbi alla förväntningar, glöm oron du inte kan något åt och blås bort allt det negativa som snurrar runt om oss.

Var här, lev nu och se din lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar