torsdag 9 maj 2013

Ett nytt liv. Ett blankt papper.


Sitter tyst och gungar. Saga rycker till och äter vidare.
Ett underbart lugn ligger över gården idag. Vinden har inte vaknat, sjön ligger stilla och dimman släpper sakta men säkert över åkern. Nattens fukt har fått gräsmattan att grönska och kan nästan höra hur det knakar i knopparna på hästkastanjen.

Andas djupt in och märker hur Saga somnat. Sitter kvar och bara tittar på henne. Otroligt. En liten människa jag skulle göra vad som helst för. Någon jag satt före mig själv.

"Det finns ingen orätt som kärlek inte kan förlåta"

Älskar den känslan då hon blir lugn i kroppen när jag håller henne nära och hur hon somnar såfort Johan talar sakta med henne då hon ligger på hans bröst.

Trygghet och närhet från första början.
Mjuka ord och en varm famn som alltid är öppen då hon behöver den. Något alla behöver, stor som liten. Som vuxen kan vi välja vem vi delar våra liv med, vems famn vi helst kryper in i och var vi hittar den trygghet vi behöver. Är det sedan för stunden eller för resten av livet... behovet finns och valet är vårt.

Som liten har man inte det valet.
Ingen vet om spädbarn tycker om eller älskar sina föräldrar men forskning visar att de förstår att vi är deras trygghet, deras chans för överlevnad och att de sakta men säkert även börjar älska oss.
Jag är både stolt och rädd att ha ett så stort ansvar.

Ett nytt liv. Ett blankt papper.

Jag hade ingen aning om att jag skulle känna såhär. Så mycket har hänt i mitt liv på så kort tid. Skulle någon ha sagt åt mig för två år sedan att jag fredagen den 10.5 2013 kommer att sitta i en gungstol med min dotter och titta ut över en gård jag köpt tillsammans med min blivande man skulle jag aldrig tro det.

Våga släppa alla rädslor och våga njuta. Jag får påminna mig själv om detta dagligen. Jag är galet kär, jag är galet lycklig och jag kan inte komma på något mer jag önskade mig...fortfarande vill mina rädslor ta över ibland. Än en gång gläds jag åt tanken att allt kan hända. Livet kan vända när som helst och det gäller att våga ta chansen. Lev nu, älska och förlåt... för vi vet aldrig hur morgondagen ser ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar