tisdag 7 maj 2013

Ny ToDo-lista

Onsdag och solen skiner.
Vaknar med en varm liten tjej på bröstet. Kommer inte ens ihåg att jag hämtat henne till vår säng. Andas och försöker tömma huvudet på alla tankar. Här och nu säger jag nästan högt för mig själv. Kysser hennes mjuka kind varsamt och i samma ögonblick ringer Johans larm.
Saga sträcker på sig när Johan kysser henne men somnar snabbt om igen. Det blir tyst i huset när han åkt. Stiger upp och släpper ut Bork. Tittar en stund på honom före och ser hur stolt han ännu är. Igår vaktade han Saga för första gången (han sov bredvid vagnen ute och kom in och hämtade mig då hon vaknat i vagnen). Det tog inte ens två veckor för honom att förstå att Saga inte var farlig utan en del av familjen. Underbara hund.

Sitter vid köksbordet som vanligt och dricker mitt kaffe, planerar dagen och skriver den nya ToDo-listan. Banken, handla och lunch med Susanne. Spännande indeed! Som en sann pensionär; en max två saker på dagens lista, annars kan det bli för jobbigt!

Ute på gården händer det massor; full rulle och har lite svårt att slita mig för att åka in till stan. Roligt hur snabbt jag anpassar mig känner jag, men just idag kan det vara bra att bara åka hemifrån en stund. Massor nytt som skall testas med Saga. Att våga är en sak...för mig är det svåra att känna att det är okay för saker och ting att INTE gå som planerat. Det får ta sin lilla tid nu, hon lär sig och jag lär mig. 

På min nya To Do-lista finns bland annat:
- Här och nu!
- Hitta bäckenbotten igen; 3ggr/dag
- Fixa stenplattor från altanen mot gästhuset
- Hämta sten till rabatten
- Få in två träningspass/vecka (hemma el på gym)
- Gör om/klart rabatten framför huset
- Sälja soffan, alla möbler i garaget och bilen.
- ...hitta en ny bil!!!

Denna ToDo-lista är lite a la what-to-do-före-bröllops-listan. Just nu är det saker som behöver göras ute för att allt skall växa som vi önskar i augusti då jag och Johan slår ihop oss sådär på riktigt.

"Ni gör allt på en gång ni?" ..jepp, det gör vi minsann. 
Inget att vänta på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar