onsdag 6 mars 2013

Aaany time now...


Helt fantastiskt! När som helst...

Träningen gjord för idag. Njuter och fantiserar hur snart jag få ha en liten med i gymmet. Funderar över hur min kropp kommer att se ut efter förlossningen och hur snabbt det är möjligt börja träna igen.

Mitt mål är satt. Har till och med sett ut ett par nya come-back-tights för MMAn.
Träningen håller i sig och allt känns bättre än bra.





Min motivationskälla till allt just nu.
Varje morgon behöver jag vänja mig vid ett nytt läge. Nya känslor och den växande magen börjar göra sitt. Sömnen är inte den samma, obekvämt och hur jag än försöker hittar jag inte dendär sköna ställningen i sängen.

Massage och krus hjälper något otroligt. Värme och stärkande ord är precis det jag vill ha. Det onda i ryggen finns kvar men den mentala stressen lättar. 

Funderar igen på hur min kropp skulle ha orkat denna graviditet om jag inte hade varit i det skick jag var innan. Lyssnar på alla signaler och tar det lugnare.
Lurar tuppen lite nu och då och fortsätter att äta det jag vet min kropp mår bra av.


Eget ansvar!

Det jag tvivlade på för en vecka sedan finns inte mer. Det jag oroade mig för igår känns lättare idag. Andas, lugna ner tankarna och våga se saker och ting för vad de på riktigt är.

Så otroligt spännande, finns inte ens ord som skulle komma nära den känsla jag har just nu.

Har fått lägga undan kontrollbehovet och dämpa min vilja att styra och ställa.
För första gången i mitt liv kan jag vara lugn i den känslan. Jag vet att allt ordnar sig och jag vet att vi kommer att fixa det. Oro är bara bra, mentalt har jag gått igenom varje lilla del..om och om igen känns det som. Nu är det bara vår attityd till förändringen som bestämmer hur resan kommer att se ut.
Valet är vårt!
En tanke är bara en tanke. Det är vad jag väljer att göra med den som spelar nog roll.

Känner hur pulsen stiger, ett ivrigt pirr växer fram och jag är glad i hela kroppen. Jag skall bli mamma!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar