onsdag 20 mars 2013

Dag 3

Dag 3 har börjat...
Vaknar, stiger upp och helt på rutin ger jag mat åt Bork. Ställer mig vid diskbänken och tittar ut över sjön. Känner hur en kall kår kryper upp längs benen...snö! Utan att fundera vänder jag mig om, går tillbaka till sovrummet och kryper ner under Johans täcke. Jag tänker fan inte stiga upp idag.

Som ett barn sitter jag kvar vid frukostbordet och ser på då Johan åker till jobbet. Försöker se det positiva i allt. Hör en massa röster säga nu får du njuta och ta det lugnt, i egen takt får du pyssla. Jeje...känner mig som en kanin på ecstasy med en kropp som den segaste sengångare med träningsvärk.

Hell yes, dag 3 it is!
Väljer att vara aktiv och få en massa saker gjorda hemma. Städa, plantera frön, tvätta och jaa-a idag tänkte jag till och med skura nedre badrummet. Laddar med musik och kaffe, nemas problemas. Rastlös, nej inte jag! Men så händer det plötsligt något...hittar mig själv ner bäddad i soffan, känner doften av nybryggt kaffe och hör knastret från elden. Hur gick det så?

Dag 3 minsann...den första dagen jag valt att testa mig själv hemma, hela dagen! Jag inser hur fort saker och ting kan gå fel om man inte har gjort upp en plan för dagen. En timme hit eller dit, men kunde lätt bli en dag, en vecka och så vips föder jag och har inget gjort hemma. Rutinerna sätts på prov direkt! Ger mig själv denna dag.

Fokus nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar