fredag 1 mars 2013

Fredagsmys

Att känna sig älskad är något av det vackraste...värmen av en äkta kram kan inte beskrivas med ord.
 Med denna känsla kan du göra vad som helst. Det ger dig magiska krafter som syns på långt håll. 

"Love makes you blind"

En sådan läskig tanke egentligen. Blind, blåögd och lite galen. Efter många om och men börjar denna tanke smälta även för mig. Att våga leva fullt ut betyder ju precis dethär igen. Såklart kan resultatet bli galet, du kan bli sårad och bränd...men vågar du inte vara blind och lita på att någon tar din hand i mörkret kommer du inte att våga gå själv heller. 

Det allra viktigaste är att lyssna på rätt sätt. Att lyssna med hjärtat är inte problemet för mig,  utan att ibland även kunna lyssna med ett öppet sinne utan mina känselspröten påkopplade. 
Att våga växa tillsammans, fläta ihop både de starka som svaga sidorna tror jag gör att banden håller i ur och skur. 

Inte tror jag att man i slutet tänker tillbaka och minns presenter eller dyra resor...utan kanske mer upplevelser du haft. Den första heta kyssen...ögonblicket du förstod att du var förälskad...dendär speciella blicken bara ett par kan ge varandra...

"Settle down with me 
Cover me up 
Cuddle me in 
Lie down with me 
Hold me in your arms 

Your heart's against my chest 
Lips pressed to my neck 
I've fallen for your eyes 
But they don't know me yet 

And the feeling I forget 
I'm in love now 

Kiss me like you wanna be loved 
Wanna be loved 
Wanna be loved "
-Ed Sheeran-


Att njuta, ge av din tid och visa att du uppskattar den du håller närmast betyder mer än allt vill jag tro. Det är till den tanken jag vill vakna, det är i den känslan jag vill badda och i den lever mitt tysta löfte...

Med detta vill jag utmana er...skippa allt godis, chips och allt "vanligt Fredagsmys"!
 Njut av varandra istället. Värme, känslor och djup kärlek. Hitta glöden och gör en eld! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar