torsdag 14 februari 2013

Känslornas dag..indeed!

Alla hjärtans dag...rosa och rött, gulligull och sockersött. 
Har haft den mest underbara vecka. Fått gästa i gruppträningen, haft givande diskussioner med både vänner och kunder och bäst av allt, en massa härligt mys hemma. Har inte ens stressat upp mig på att det varit långa dagar på jobbet och nästan ingen sömn. Lyckohormoner till 100%.

Så vaknar jag idag...ryggen värker mer än vanligt, behöver kissa för femtielfte gången, katten skriker och i samma ögonblick kommer jag ihåg att jag lämnat alla papper på jobbet så måst åka tidigare.

FAN!!! 

Känner hur tårarna packar sig i halsen...och just det, DET ÄR JU ALLA HJÄRTANS DAG!!!
Johan skall åka och föreläsa i Stockholm och LÄMNAR mig ensam, just denna dag! En dag då man skall vara söt, rar och som gravid kvinna få en massa presenter, blommor och (just idag) en massa godis och glass. Jo, så är det och hör sen!
Jag var överallt! The Bold and the Beautiful, släng er i väggen, för här var det sopopera påriktigt!

...det var alltså en Prinsess dag-delux! 

Lugn och fin nu. Kunde nästan höra hur min lilla-syster säger glatt det löser sig sa mannen som sket i badkaret, skrattar lite lätt och vips var tårarna borta. Förstår snabbt att det bara är hormonerna. Som ett brev på posten kom detta nya lass av utmaningar.
Försöker klä på mig men då bubblar det upp igen, inte fanns det ett ända plagg som skulle ha passat min kropp just idag. Såhär fortsätter det, timmarna går och känner fortfarande att något ligger och gror. Efter lunch satt jag tyst och butter på jobbet då Johan plötsligt kramar och kysser mig. Tårarna fyller ögonen och när Johan säger de magiska orden "men älskling" bryter jag ut i fullt böl. Absolut inget små snyftande som en riktig prinsessa skulle ha gjort, noup, nu var det krokodiltårar all the way!

En sån lättnad! Han lyfte den löjliga, men ack så tunga, vikt jag släpat med mig hela dagen. Allt var borta, till och med mitt undermedvetna hat för alla hjärtans dag var som bortblåst.

Tänk vad en sådan liten sak kan göra. Varför spara alla fina (rosa) gärningar till en dag, när det varken kostar eller tar tid att ge varandra kärlek i jämna strömmar. Se din partner och njut av varandra. Våga visa dina fulaste sidor, bara då kan han se de vackra. Jag glömmer så lätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar