måndag 11 februari 2013

Me, myself and I ;)


Måndag och vad gör jag...
Börjar dagen med världens unna-dig-själv-tjejgrej och lall på stan. Lunch behöver man ju få i sig och sen kommer den tunga delen...
Slappna av, andas och ta emot den lugnande massagen Johan kan ge under förlossningen.
It´s a hard job but someone´s gotta do it. 
Jo, vi skall på del två av förberedelsekursen på sjukhuset.
Spännande och skönt på samma gång. Att träffa andra par som är i samma situation, höra hur de tänker, planerar och inser att vi kanske inte är så konstiga sen heller. (haha)

Fantastiskt att våra kroppar klarar av allt. Älskar det. Just idag älskar jag att vara kvinna. Ligger på +7kg, magen växer så det knakar, mår underbart bra och känner mig hemma i mina kurvor.



Glad och lycklig på samma gång. Känner mig nykär, hoppig och sådär underbart irriterande. Jag brukar själv tänka att man inte kan vara så glad på riktigt och att den person som är det säkert skulle behöva en liten vänlig smäll. Men då känslorna bara svämmar över vill jag inte hålla tillbaka.

Idag har jag inga hinder, inget som får mig ur balans. Så brukar det vara de dagar allt bara löper på och du stigit upp på rätt sida av sängen. Dagar som dessa väljer jag att tänka på det mer aktivt också. Att verkligen njuta av känslan och lära mig till sämre dagar. Mentalträning och målfokusering. Det är dessa dagar jag inser att alla små saker jag lätt kan fastna för och grubbla över inte är så viktiga och inte får ta så mycket plats i mitt liv. För visst är det så; de dagar man mår som en prinsessa tänker man inte på det lika mycket som de dagar man känner sig som en haltande tant med smutsigt hår.
Jag säger såhär. Ta vara på de dagar du känner dig härlig, vacker och stark. Våga njuta av allt den dagen ger dig och se hur mycket glädje du sprider.

Ett hjärtligt leende smittar och du vet aldrig om just ditt bubblande skratt skulle rädda någons dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar