måndag 14 januari 2013

Allt börjar med kärlek...

Ju mer jag funderar på detta ju starkare känner jag det. Kärlek. Allt börjar med kärlek.

Att bestämma sig för att satsa och ge allt, att inte lyssna på fördomar, konstiga kommentarer och bara våga...våga vara sig själv.
Från att jag hittade sporten i mitt liv har allt förändrats. En ny glöd, ett syfte med allt. I ett myller av tankar och frågor till mig själv blev nu var dag klarare och klarare.
 

Ok..så vad är det då som har hänt?

Hösten 2010, slutade spela handboll och börjar träna MMA i SeaWolf-MMA.
December 2010, bestämmer mig för att åka till Thailand, vill gå en fight sommaren 2011.
Januari 2011, Me, Myself and I - min träning var allt!
April 2011, åker till Thailand för att träna i 4veckor.
Juni 2011, väntar på att se mitt namn på fightcard men får ingen fight i Stockholm.
Augusti 2011, ny laddning, får gå match i Helsingfors.
September 2011, VINNER min första Shooto match i Helsingfors
September 2011, faller pladask och blir kär
Oktober 2011, går min andra fight i Helsingfors med resultat DRAW
November 2011, måste tacka nej till fler matcher den hösten...min kropp orkade inte mer...
Januari 2012, flyttar ihop med Johan..min tränare och min kärlek
April 2012, bestämmer vi oss för att ta steget vidare...
Juni 2012, överraskad på stranden..vi förlovar oss
Juli 2012, vi får äran att ta över Fredriksholm gård, flyttar och skaffar 6 fina får och en katt
Augusti 2012, månaden vi får veta att vi kommer att bli tre..

Så du ser... börjar med kärlek och hänger på att våga.
Att våga vara sig själv, att våga bestämma sig och att våga agera. Det omöjliga finns bara i det förflutna.

Tänk hur fort allt kan ändras. Är så otroligt tacksam över denna förändring.
Ett nytt kapitel i mitt liv, det liv jag idag lever och njuter av..bara på grund av att en person vågade.





Så sant så...denna hänger på ladugårdsdörren!

2 kommentarer:

  1. Fint inlägg Fanny! Roligt och läsa lite hur du haft det där borta :)
    Åren med Isabella har varit de bästa i mitt liv och föräldraskap rocks! Tydligen kommer vi att ploppa barn ganska samtidigt..(Vi har BF 27.4)
    Lycka till med allt.

    Hilsen,
    Josephine

    SvaraRadera
  2. Spännande J.
    Ett sådant ansvar kan jag känna! Lycka till nu med nr2, du har ju rutinen redan! :)
    Kram

    SvaraRadera