onsdag 30 januari 2013

Morgonmys

Att vakna och känna sig utvilad är ju något av det skönaste som finns. Ingen oro eller irritation i kroppen. Tar ett djupt andetag och känner hur den lilla sträcker på sig i magen. Lycka!

“You’ve got three choices in life: give up, give in, or give it all you’ve got.” 

Detta väljer vi ju egentligen redan före vi föds. Då vi känner att allt är hopplöst och inget riktigt går enligt plan kan det vara skönt att tänka på det. Vi har alltid ett val. Att ge upp eller att ge det allt vi har. 
Före jag fick upp ögonen för den rätta personen och det rätta målet förstod jag inte betydelsen i att kämpa. Varför skall allt vara en sådan kamp hela tiden kommer jag ihåg att jag tänkte. Skall det inte vara "gött o leva". Klart det skall, men idag uppskattar jag allt betydligt mer just för att jag lärt mig betydelsen. Att våga öppna sig och ge allt i både bra och dåliga tider.

Ser på vardagen med nya ögon och känner denna obeskrivliga iver i mig. Känner hur jag dag för dag stärks i min nya roll. Kurar in mig djupare i Johans famn och låter tankarna svävar iväg. Snart skall vi bli tre, helt otroligt. Att vi hade en sådan tur. Så mycket som kan gå fel. Så liten men ändå så stark med bara ett fokus; att växa och bli starkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar