tisdag 29 januari 2013

Be honest! Be yourself!

Dagen börjar som en storm...allt upp och ner. Tankar, känslor, tider, bokningar och så dessa som kör 50 på 90ans väg! Hoho...måst jag förklara mer?! Wuzaa, snurrar öronsnibbarna och lugnar ner mig! 

“Losers live in the past. Winners learn from the past 
and enjoy working in the present toward the future.”
Denis Waitley


Svårt ibland tycker jag, men fan den som ger sig! Lätt att köra i diket om man bara tittar i backspegeln. På mina fötter står mina kom-ihåg-meningar. Be honest! Be yourself! Något jag redan i riktigt unga år ville leva upp till. Allt från slagsmål till att rita på väggar i omklädningsrummet; allt stod jag för. Hade jag gjort det så stod jag för det. Såg aldrig någon orsak i att försöka slingra mig ur det eller skylla på någon annan. Där måst jag säga att jag ibland ser tillbaka och beundrar den starka flicka jag redan då var. Känns bra och tryggt för vet ju att grunden är bättre än bra byggd. Mycket tack till mina föräldrar. Kärlek och respekt.

Jag vill inte ångra något! Lär mig från alla mina miljoner misstag och gör bara om de som är värt att göra om ;)
Att göra misstag betyder ju inte att man förlorat. Tycker inte jag i varje fall. För mig är det bara ett tecken på att man vågat prova, kanske till och med stigit ur sin safe-zone. Sålänge du kan se resultatet för vad det är och välja att gå vidare men kanske på ett annat sätt.
Att inte lyckas är inte heller någon fy skam, för var någonstans står det då att du inte kan fortsätta försöka??!?

Ge aldrig upp! Klanta dig och våga visa dig för den du är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar