måndag 28 januari 2013

Vikt

Måndag igen, en vecka närmare "plopp" och jag blir ju inte direkt mindre och rörligare.
Igår kväll när jag ställde mig på vågen kände jag det igen. Med en klump i halsen stiger jag av och räknar...

5,5kg + sedan start

Tusen och en tankar hinner rusa genom mig. Tittar ner på magen och känner en lättnad. Den lilla växer som den skall och man går ju upp i vikt under en graviditet! Känner mig stark och otroligt kvinnlig, men måst erkänna att det är väldigt ovant. Ovant att se sin kropp i en annan form. Ovant att inte riktigt styra mer..och ovant att inte klara av de mest vardagliga saker. Skrattar varje gång jag försöker knyta skorna eller som igår kväll då jag försökte hitta min favorit position i bastun...någonting är i vägen.

Skulle man bli van med en sådan kula?
Får mer förståelse för de som inte kan utföra vissa övningar på grund av magen eller brösten...men hur kan man låta det gå så långt? Jaja, bröst är en sak, kanske inte lika lätt att "banta" ner ett par bröst som är i vägen. Men magen? Nu märker man ju då kläderna börjar spänna...eller är det bara jag?
För min del kommer denna kula att försvinna inom 3 månader. Högst antagligen lämnar den en hel del löst skinn och ett par kilo fett som kroppen nu lagrat inför amningen. Men so what, jag vet att sådant går att träna bort! Därför vill jag hålla igång så mycket jag kan nu så det inte blir för mycket "lagrat".

Dagens träning var precis vad jag behövde. Fick tankarna på rätt och svetten fram. Älskar hur träning kan lösa dessa små problem för mig. Aktiverar kroppen och tankarna bara faller på plats.
Lite överkropp med KettleBells följt av en härlig klass cykling. Bara känslan att få vara med på en klass är otrolig. Har inte kunnat gå ut och gå sedan v.18 vilket gör att jag satsar allt jag har på gym. Inte för att jag ä någonsin varit en sådan som traskat...går ju så långsamt! Kommer ihåg hur jag, lite klantigt, stod och förklarade för Johan hur jag måst börja gå ut och gå "så gör ju alla gravida!" Fick snabbt en uppräkning på alla klasser jag drog och hur mycket annat jag tränade så detdär med promenader kanske inte var det viktigaste just då.

Veckans upplägg:
Måndag- KB30 + Cykling 30
Tisdag- Simma före jobb + Cirkel45 på kvällen
Onsdag- BodyCombat (super, har inte varit på ett år)
Torsdag- Gym (Bröst och rygg)
Fredag- Gym (Axlar, axlar och axlar)
Lördag/söndag- Visa upp magen och bråka med så många jag kan. ;)

Så...inget att vänta på!
Verkställ!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar