onsdag 23 januari 2013

3 månader

Idag är det precis tre månader till beräknad tid. Helt otroligt!
Minns att det kändes som en evighet till vecka 12 då vi skulle ta det första säkerhetssteget. Tankarna kretsar kring mammaledighet, förlossning och hur de första dagarna kommer att vara...
Mammaledighet...lite skrämmande måst jag erkänna.
Tiden går fort nu, magen växer och övningarna i gymmet förändras allt efter. Känns skönt att få ta i ordentligt, pulsen stiger lätt om man inte håller koll. 

Dagens träning gick ut på en sak, och en sak only... att få det lilla lyftet. Rumpa och baksida lår! 
Efter alla skräckhistorier om hur kroppen förändras under en graviditet vill jag vara förberedd på det värsta. Lyssna på kroppen och mantra att jag inte är sjuk utan behöver vara stark för den lilla! Min plan är att föda old school. Utan mediciner och så långt det går på huk eller knä. Känns precis som jag och tränar kroppen specifikt för detta nu. Om två veckor får vi börja träna ihop jag och Johan, kommer att bli spännande att öva inför D-day!
Joo...jag vet, det kanske inte går som planerat sen, men känns tryggt att ha en plan! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar