torsdag 17 januari 2013

Att vakna på "rätt" sida...

Att drömma, fantisera och planer är otroligt skönt tycker jag. Det ger ett speciellt lugn, vilket jag tror är viktigt. Att låta tankarna tystna en stund ger både ro och lämnar en avslappnad känsla i kroppen.
Mentalträning och mentalavslappning. 

Såfort jag slår upp ögonen på morgonen börjar det.
Funderar över mina drömmar, ligger kanske kvar en stund och fantiserar över hur allt kommer att bli. Väldigt motiverande.
Inget kan stoppa mig en dag som denna! Det är dessa dagar jag snubblar i täcket då jag lite för fort vill komma igång, och utan att märka hur håret ser ut klär jag på mig första bästa...avigt.

I all iver är jag mig själv. Lite sprallig, glad och väldigt kramsjuk.
Har sovit bra och kanske till och med drömt något roligt.

Såhär är det. Känslomänniska som jag är, har jag ibland svårt med att skilja drömmar från verklighet. Eldar upp mig i känslan, blir ledsen och ser absolut inte att det bara är en tanke som virvlat fel. Har man sedan en fantasi som en femåring blir det lätt fel...ivf om någon då råkat vara elak i drömmen.
En sådan morgon studsar jag inte ur sängen. Känner hur drömmen hänger kvar och är övertygad om att den är sann. Varför skulle jag känna så annars!?!
Någon kanske tycker att det är lite sött till en början. Att vara morgon-grumpy är väl inget farligt? Säkert inte, men jag vill inte känna mig osäker och må så resten av dagen. För så tror jag att det lätt blir. Osäkerhet föder en massa konstigheter. Konstigheter som jag tror grundar sig i rädslor. Därför övar jag på att bryta direkt genom att kliva ur och fråga mig själv olika frågor. Få perspektiv.

Ibland går det jätte bra och ibland inte alls. Då det går bra känner jag hur jag växer som människa, vann över mina rädslor. Förlorar jag striden..jaa..då slutar det i värsta fall i tårar och jag känner mig löjlig. Hur som helst så fortsätter jag öva. Handlar ju inte bara om sömn och drömmar. Vill du ha en förändring så behöver du förändra något..öva på det om och om igen.
Jag vill inte bara vara stark i kroppen utan känna att jag själv kontrollerar mina tankar. För tro det eller ej..det är bara tankar, inget mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar